Safari te paard

30 april 2024 - South Cape DC, Zuid-Afrika

Vanmorgen vroeg stond de 2e safari gepland. Stipt om 07.00 uur stond Jared voor de deur om ons op te halen. Goed ingepakt met dikke vesten, jassen en dekens vertrokken wij op weg naar de leeuwen, cheeta's, olifanten en al het andere wat wij nog tegen zouden komen. 

De zon begon net op te komen toen wij vertrokken. Het leverde prachtige beelden op! Halverwege nog even koffie / thee om op te laden en gelijk erna weer door. Simon heeft weer een stapel stenen achter gelaten. Hij zal hier niet snel vergeten worden. Sarah riep bij iedere wildebeest / gnoe; " Kijk mamma, een paashaas!". Blijkbaar heeft ze het ooit een keer niet goed verstaan.

De dieren hebben hier 5000 hectare om vrij rond te lopen. Vrij snel vonden wij de leeuwen en de olifanten, maar precies tegen het hek. De cheeta's hebben wij helaas niet gezien. Zij zijn vorige maand uitgezet en zijn nog het terrein aan het verkennen. Morgenochtend nog 1 safari in de hoop deze toch nog tegen te komen!

In de middag zijn Leah en ik een safari te paard gaan doen. Wat een ontzettend gave ervaring was dat! Leah vond het in het begin nog een beetje spannend, maar dit veranderde al snel. Het waren hele fijne en makkelijke paarden. Doordat de dieren vaak alleen het paard zien / ruiken kun je veel dichter bij komen. Wij begonnen in een prachtige groene vallei met een perfecte lichtval en zijn van hieruit verder de bergen in getrokken. Het uitzicht was echt ontzettend mooi. 

Morgen rijden wij na de safari door naar Oakhurst - Wilderness voor 3 nachten en hebben wij 's avonds onze eerste braai!

Foto’s

3 Reacties

  1. Van Kins GEMA:
    30 april 2024
    Súper alles
    En Leah en je samen genieten heel gezellig leuk vind ik
    Goede reis morgen
    Groetjes tot de volgende
  2. Ron en sil:
    1 mei 2024
    wat een mooie foto"s met id prachtig uitzicht.
  3. Ron en sil:
    1 mei 2024
    Wat zijn jullie volop aan het geniet , geweldig / en wat een beleving voor de kids / en wat stoer van leah zo te paard tussen de wilde dieren rijden ( koel ) heeeeelveel plezier nog gr Ron en Sillie